Behörighet

För att kunna söka en av våra studentboenden måste du studera vid en eftergymnasial utbildning som är berättigad studimedel. Vid ansökan måste du bifoga antagningsbesked eller ett studieintyg. Vi behöver se ett tydligt antagningsbesked med namn, personnummer och datum. Gå in på www.antagning.se (där kan du ladda ner antagningsbeskedet i pdf). Vi tar inte emot ansökningar utan antagningsbevis och vi tillämpar inte kösystem.

  • Du måste studera till en aktiveringsnivå som uppgår till minst 50%, dvs 15 hp per termin.
  • Lägenheterna är inte lämpliga för barn.
  • Om du inte är svensk medborgare ska du bifoga en kopia av ditt pass. Kommer du från ett land utanför Schengen, vill vi även ha kopia på ditt uppehållstillstånd.
  • Då du blivit tilldelad en lägenhet måste du varje termin bevisa att du fortfarande studerar. När du får beslut om fortsatt studiemedel, alternativt dina studieintyg, skickar du därför in detta till oss. Detta är för att vi ska kunna kontrollera att du fortfarande studerar och är berättigad att bo i våra studentbostäder.
  • Då du inte studerar längre måste du lämna över din studentbostad till en ny student. Du bör meddela detta till oss så snart som möjligt, då det är 3 månaders uppsägningstid. Det betyder att efter det att lägenheten är uppsagd måste du fortsätta betala för den i ytterligare 3 månader.

Vem får hyra
För att få hyra våra studentlägenheten krävs att du studerar vid universitet/högskola, yrkeshögskola eller annan studiemedelsberättigad eftergymnasial utbildning, samt att du kan styrka detta.
Du får ej heller ha betalningsanmärkningar.
Det är sedan först till kvarn som gäller, vi tillämpar inte något kösystem.

Läs om våra bostäder och anmäl ditt intresse.

Våra bostäder